Söndag

image33

Har bläddrat igenom lite statestik över besöksantalet på denna så kallade blogg, och jag märkte precis ett mönster som repeteras vecka ut och vecka in. Det är flest läsare på Söndagar (1) (om man bortser från dom dagarna jag har publicerat inlägg på).

Jag hade också fått en kommentar från någon som kallade sig Miranda som ville att jag skulel skriva något, satt och funderade ganska länk på vad jag skulle skriva men kom inte på något, men om jag bara sitter och skriver så kanske jag kommer på något, detta inlägg är alltså tillägnat Miranda och alla som läser på Söndagar.

Att man läser bloggar på Söndagar är något jag känner igen mig i, Söndag är den dagen då man har all tid i världen för att göra värdelösa saker som tillexempel att läsa om hurvida Hanna Fridén hade det kul på SpyBar (2) igår, eller scrolla igenom diverse mp3-bloggar ihop om att hitta någon ny remix av någon aktuell electro-akt.

Jag gillar dom flesta Söndagarna, det är på Söndagar man kan få saker och ting gjort, jag har länge tänkt att sätta upp en ny hylla i mitt rum, och det är på Söndagarna jag kommer längst i dom tankarna. Fast vadå, inte finns det någon ny hylla på min vägg än, och det var ju långt innan sommaren jag började tänka på det.

Helgen har varit rolig, fredag började med en Berlin-inspererad förfest för min del, eller jag spenderade hela dagen liggandes på vardagsrums mattan med ett mixerbord, en dator och en skiv-spelare och lyssnade på musik och surfade på Facebook (3) och diverse andra beroende-framkallande hemsidor. Senare på kvällen anlände Axel och Emma och lite senare även Petter och Emma. Pimp My Ride (4) och Xzibit (5) förgyllade kvällen och först fram emot halv 2 tiden började jag bege mig mot Norrmalmstorg och Chinateatern där jag mötte upp Solveig och Sanna.

Chinateatern skulle kunna få ett blogginlägg försig själv, men jag orkade inte skriva så mycket, men det finns några meningar som jag tror sumerar det hela ganska bra, dels var det fulla 40+ kontorsmänniskor som precis hade kommit till det stadiet i sin alkohol konsumtion att dom börjat lätta lite på slipsen och att deras händer och ben började röra sig allt mer okontrolerat, mycket mer än så var det inte. Så kvällen slutade ganska tvärt men jag han med att köpa en Kebab vid Slussen och hänga med lite gammla vänner i väntan på tunnelbanan hem.

Lördagen är också en egen historia, men den resulterade i alla fall i att det nog slogs rekord i hur många personer som vistats i mitt hus på en och samma gång och en Söndag fylld utav städning.

Nu sitter jag mest och väntar på att resten utav min familj ska komma hem med mat och något roligt att berätta från deras Köpenhams resa.


(1) Söndag kommer efter lördag och före måndag. I den svenska almanackan är söndag numera veckans sjunde och sista dag, sedan detta blev internationell standard 1972, men i både traditionell judisk och kristen tideräkning är den däremot veckans första dag
(2) Spy Bar är en "innekrog" som är inrymd i Arnoldshuset på adressen Birger Jarlsgatan 20 vid Stureplan i Stockholm. Krogen har under många år varit rikskänd som ett populärt tillhåll för Sveriges kändiselit
(3) Facebook är en nätgemenskap som grundades 4 februari 2004 av studenten Mark Zuckerberg. I juli 2007 hade sidan över 30 miljoner medlemmar världen över och växer snabbast av alla nätgemenskaper och communities, annar rolig fakta är att Mark Zuckerberg tackade nej till att sälja Facebook till Google för 2,3 miljarder dollar och för att direkt citera wikipedia "År 2007 hittades en brottsling via Facebook"
(4) Pimp My Ride är ett amerikanskt tv-program med artisten Xzibit som programledare. Varje avsnitt börjar med att Xzibit åker hem till någon person och hämtar dennes gamla bil, som oftast är i väldigt dåligt skick
(5) Xzibit, vars riktiga namn är Alvin Joiner, är en amerikansk hiphopartist och skådespelare


Kommentarer
Postat av: Greta

Du gillar fotnots va?

2007-10-21 @ 21:36:08
URL: http://punkelikat.blogg.se
Postat av: Leo

"Det är på söndagar man kan få saker och ting gjort", det måste väl ändå vara någon slags lögn? :P

2007-10-22 @ 01:04:50
URL: http://nowyouvefoundme.blogg.se
Postat av: Olle

Jag skulle inte kalla det en lögn, det är dagen man alltid vill göra något bra, typ städa sitt rum eller du vet något sånt. Sen att det kanske inte alltid blir av är en annan sak, och jag är berädd att hålla med om att det mer var när man var mindre och inte var bakis som man kännde känslan.

2007-10-22 @ 01:26:42
URL: http://snyggolle.blogg.se
Postat av: ALIZZLE

alla vet väl att söndag är en månad

2008-03-10 @ 14:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0