Stureplan + Minderåriga = Sant


(Sätt på videon så får du ett bra soundtrack till inlägget och kommer in i den rätta klubbkänslan, kolla sedan på bilderna för att få en glimt om vad för folk som hänger på ACE, rekomenderar dig att se hela eftersom Daniel Öhrn som jag skriver om i slutet dyker upp då)

Efter gårdagens blogg comeback så kännde jag för att försöka blogga vidare lite innan det går helt i graven. Dock var det ingen som kommenterade med några önskemål om innehåll. Så jag fortsätter väl bara att blogga om tråkiga saker som ingen egentligen bryr sig om. Personligen peppar jag inför min Berlin (1) resa på onsdag, jag åker ganska tidigt och landar i Berlin elva timmar innan mina vänner. Det ska bli spännande och se om jag dör eller överlever dom elva ensama timmarna i Tysklands huvudstad.

Men vad har hänt idag då? Dagen började med en Historia lektion fylld av våld, slavar och afriska språk man bara drömmer om att förstå. Vi såg filmen vid namn Amistad (2). Efter dagens första lektion blev det lunch i form utav Lasange och sen direkt pang på en tråkig Rörligbild lektion inriktad på TV.

Dagens hetaste samtals ämne har ändå varit Stureplan (3) och stureplan.se. Tydligen har någon mailat och skvallrat om hurvida en person som figurerar mycket på stureplan.se vimmelbilder faktiskt bara är 16 år. Detta mail resulterade i att bilderna togs bort och det verkar som en liten beef mellan två stycken rivaliserande gäng kan blossa upp. Jag känner att det nog är bäst att inte säga förmycket och bara sitta kvar i en skön soffa och kolla på.

Jag tycker hur som helst att detta var något som verkligen behövdes, inte direkt att någon skulle bli utpekade. Men det är ju lite utav ett skämt varje gång man går in och kollar på bilder (eller va vem gör det?) och ser någon som man vet är typ 3 år för ung för att överhuvudtaget vara på stället. Egentligen ska jag väl inte säga något eftersom jag också har figurerat på bilder när jag varit på ställen jag inte borde varit på. Fast jag syns bara i skuggan bakom Daniel Öhrn (4).
Gled förövrigt in på "klubbkungens" myspace för att kolla om bilden där jag är med finns på hans sida och tro det eller ej. Fick lite utav en chock när jag hittade mig själv högst upp i hans fotoalbum.

image31

Nu känns det som att säkert någon kommer bli sur eftersom det är vänner till mig vars vänner blivit påverkade utav det här "avslöjandet", men alltså jag måste bara erkänna att det här är kanske det roligaste som hänt på länge. Jag hoppas ingens liv är förstört eller så pga att bilderna är borta från hemsidan.

Min kära vän Jossan ringde precis från London, hon förfestade till Datarock och skulle precis ut på någon skön "indie" klubb vilket fick mig att tänka på att om tre veckor så åker vi till London.

Nej nu börjar det här gå förlångt, det räcker nu.


(1) Berlin är huvudstad i Tyskland och dess största stad med 3 396 990 invånare (2005) och en yta av 892 kvadratkilometer. Med förorter har Berlin omkring 3,7 miljoner invånare och metropolregionen Berlin/Brandenburg har omkring 4,3 miljoner invånare. Berlin utgör förbundslandet Berlin och är Tysklands största stad till ytan
(2) La Amistad bland slavarna ombord på skeppet. Det ledde till att var ett spanskt skepp som användes för att bland annat transportera slavar. 1839 utbröt ett upprorUSA:s armé tog hand om fartyget och ett rättsfall följde. Händelsen hade betydelse för avskaffandet av slaveri i USA. 1997 gjorde Steven Spielberg en film med namnet Amistad
(3) Stureplan är ett torg på gränsen mellan Norrmalm och Östermalm i Stockholm. Ett känt tillhåll för så kallade "brats".
(4) Mannen myten och legenden, äger bland annat klubben ACE. Har beskrivits som "Den där fräkniga, rödhåriga, inavlade 30+DJ:n" i diverse bloggar


Kommentarer
Postat av: dean

jag älskar dig ibland-

2007-10-07 @ 22:06:47
Postat av: bela

haha, så sjukt kul

2007-10-07 @ 23:06:04
Postat av: Anonym

Fan vad vidrigt med hipsterorgier :(

2007-10-18 @ 01:42:26
Postat av: G

Bara för du har fyllt arton nu så dissar du alla minderåriga som vill komma in på ställen så töntigt haha. Du dissar mig och mina vänner bara för att vi är precis som du varit?

2007-11-11 @ 20:59:51
Postat av: J

Word på G.

2007-11-12 @ 09:15:46
Postat av: Anna

Den där fräkniga, rödhåriga, inavlade 30+DJ:n heter enligt "diverse bloggar"-källan Gustav Gelin och inte Daniel Öhrn vem fan det packet nu är.

2007-11-12 @ 20:30:09
URL: http://fullblindgravid.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Haha. Vad pinam du är,"snyggolle".

2007-11-17 @ 21:02:06
Postat av: Anonym

Pinsamt att inte kunna stava.

2007-11-17 @ 21:04:18
Postat av: Anonym

du noterar inte att han har sjuhundra bilder BARA på sig själv?!

2007-12-02 @ 19:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0