Man Must Dance

image36

Jag tänkte inleda detta blogginlägg med att länka den nya Babyshambles videon till låten You Talk (om du nu mot förmodan vill sen den så gå in på www.youtube.com och skriv babyshambles + you talk i sökrutan), men tänkte efter lite och har insett att (har inte räknat på det här) ungefär typ 80% utav mina inlägg innehåller något om Libertines, Pete Doherty eller Babyshambles och det känns som att det blivit lite mycket. Så jag ska försöka att inte nämna något om det. Eller vänta jag kom ju bara på att jag måste berätta att den 27 November är jag i London och ser Babyshambles på ett nästan utsålt Wembley Arena. Kan bli bra.

Okej, ja, vad ska jag nu skriva om. Det hela började med att jag fick en anonym kommentar som lydde "men blogga dååå" och vilket senare resulterade i att jag fick tips om att vara mer personlig, att berätta om "vad som figurerar under ditt bruna hår". Sen började tipsen sträcka sig till att jag ska börja modeblogga eller alternativ videoblogga.

Jag kännde lite spontant att modeblogga kanske inte är det bästa, eftersom jag knappt vet något om kläder, min kunskap sträcker sig typ till att H&M (1) är svenskt. Sen skulle mina dagens outfit-inlägg snabbt bli ganska tjatiga eftersom jag skulle ha samma kläder på mig dag ut och dag in.

Sen det här med att videoblogga har jag inte riktigt förstått mig på, jag vet att det fungerar på typ PSL (2) men, hur skulle det se ut om jag bara filmade mig själv och satt och pratade, det skulle ju vara lika tråkigt som att umgås med mig i verkligheten.

Så tyvärr du anonyma, jag kommer varken mode eller videoblogga. Att vara personlig i bloggen är också något jag tidigare skrivit om, jag vet inte riktigt om jag tänker vara det. Jag har fortfarande inte bestämt mig.

Men okej, här kommer det ni alla har väntat på, vad gjorde Olle Kirchmeier (3) denna vecka då? Förutom att komma hem från London (som jag förövrigt blev ombedd att inte blogga om) så har jag mest gjort av med för mycket pengar och lyssnat på för mycket musik. Men några roliga händelser har allt hänt, dock inget jag tänker skriva om eftersom jag inte orkar återberätta allt. Men jag var i alla fall iväg och fotade Kaiser Cheifs (4) på Arenan, tyvärr så var det verkligen riktigt dåligt live. Synd, jag gillade dom på skiva förut.

Jag känner att detta inlägg bara spårar ur och blir konstigt, så det känns lika bra att sluta direkt. Men innan jag trycker på "Spara & Publicera" så ska jag bara hälsa från Madde (5), eftersom hon har tjatat i flera veckor om att få vara med i min blogg, och eftersom hon och den andra hälften av MaddeKarin, alltså Karin var så duktiga bakom cd-spelarna på Baba Sonic i onsdags så tänkte jag att det var dags nu. Madde hälsar alltså och om ni vill så kan ni ju alltid gå in på deras Myspace eller komma till Fritz Corner på Debaser nu på Lördag och lyssna!


(1) Hennes & Mauritz AB, förkortat H&M, är ett svenskt börsnoterat detaljhandelsföretag i konfektionsbranschen med huvudkontor i Stockholm. Företaget har omkring 60 000 anställda och över 1 400 butiker i 28 länder. öretaget försöker kombinera moderiktiga kläder med låga priser. Sortimentet inkluderar dock även praktiska vardagsplagg som overaller och galonbyxor
(2) PSL är populärkulturbloggen skapad av Henrik Burman, Klas Sivertson och Per Sinding-Larsen. Värd att läsa
(3) Olle Kirchmeier är frilans fotograf med inrikting på musik. Olle är bosatt i Stockholm och pluggar just nu foto, när han inte håller på med fotografi glider han runt och kommer på storslagna framtidsplaner för sitt och några kompisars projekt "Köttdisco". Han drömmer även om en karriär som frontman i ett rockband, men har snabbt insett att hans musikaliska talang sviker. Redan år 1997 sprang olle Stockholms Mini Marathon och kom då på en 65 plats. Hans bästa resultat i Lidingöloppet var år 2003 då han kom på plats 78
(4) Kaiser Chiefs, brittiskt indierock band från Leeds, England bildat i början av 2003, deras låt Oh my god är med i TV-spelet Driver: Parallel lines
(5) Madlen Schneps även kallad Madde, är ena halvan av duon MaddeKarin. Madlen har inte bara hunnit spela skivor på klubbar som Ace och Baba Sonic och jobbat på skivbolag, hon har även hunnit med att springa Stockholms Mini Marathon två gånger, första gången var år 2000 då hon kom på plats 106 och sprang på tiden 11.25, året efter kom hon dock bara på en 114 plats. År 2001 han hon även med att skriva sagan "Stimorols resa"

Kommentarer
Postat av: Greta

Vi vill se dig videoblogga.
Snälla?
Sitt bara och släng med håret.
Det blir nog bra, det där.

2007-11-11 @ 20:58:18
URL: http://punkelikat.blogg.se
Postat av: karin

stimorols resa är det bästa jag läst

2007-11-11 @ 21:34:21
Postat av: Emma

"hur skulle det se ut om jag bara filmade mig själv och satt och pratade, det skulle ju vara lika tråkigt som att umgås med mig i verkligheten."
Så underbar självdiss. Hahaha. Bästa på länge.

2007-11-11 @ 23:01:37
URL: http://passthison.blogg.se/
Postat av: Näddäly

Varför dissar du och journalisterna Kaiser Chiefs? Jag var där, och jag tyckte det var grymt!!

2007-11-12 @ 08:55:15
URL: http://flourtanten.blogg.se
Postat av: mli

JAG VISSTE DET! Att jag hade känt igen Madlen's ansikte från någonstans. Hon gick ju tillsammans med mig i Örby skolan! :D wow.

2008-05-06 @ 00:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0